strategico.uam@gmail.com
+380 50 312 1208
+380 63 776 7766

УКРАЇНСЬКА АСОЦІАЦІЯ МАРКЕТИНГУ

Рівненська обласна організація

STRATEGICO: Стратегічні комунікації

35 рекламних кампаній по Україні виявилися з ознаками сексизму — результати моніторингу

35 рекламних кампаній по Україні виявилися з ознаками сексизму — результати моніторингу

35 рекламних кампаній по Україні виявилися з ознаками сексизму — результати моніторингу

У Києві 15 травня в інформагенції УНІАН відбулася прес-конференція, під час якої представники Індустріального гендерного комітету з реклами оприлюднили результати всеукраїнського моніторингу реклами у 2015 році на предмет виявлення ознак сексизму. Як виявилося у підсумку, чимало реалізованих кампаній, проведених рекламодавцями в різних куточках України, принижують людину за ознакою статі.

Голова секретаріату Індустріального гендерного комітету з реклами (ІГКР), генеральний директор Української Асоціації Маркетингу Ірина Лилик пояснила, що представництва ІГКР моніторили зовнішню реламу. Саме вона найчастіше потрапляє на очі громадян. В об'єктив спостереження потрапили приблизно 3,5 тисячі рекламних площин країни. У кожному місті, де триав моніторинг, були виявлені сексистські рекламні кампанії.

У дослідженні взяли участь 11 міст України, де є регіональні представництва ІГКР: Київ, Дніпропетровськ, Одеса, Харків, Запоріжжя, Кривий Ріг, Суми, Рівне, Полтава, Чернівці, Львів.

Голова представництва ІГКР у Рівненській області, віце-президент Української Асоціації Маркетингу Олександр Гладунов зазначив, що проведений моніторинг є першим етапом дослідження. Головна мета — простежити тенденцію до збільшення чи зменшення числа випадків дискримінаційної реклами, сказав Олександр Гладунов. Після виявлення сексистської реклами представництва і секретаріат ІГКР формулюють експертний висновок. На адресу рекламодавця надсилають висновок і звернення з проханням зняти таку рекламу.

Як повідомила Ірина Лилик, ІГКР вже вдалося добитися, щоб деяку дискримінаційну, недобросовісну рекламу зняли. Рекламодавці, з якими спілкувався секретаріат ІГКР і які пішли назустріч, з розумінням поставилися до зауважень комітету.

Індустріальний гендерний комітет з реклами в своїй роботі керується Стандартом недискримінаційної реклами за ознакою статі. На даний час вимоги Стандарту підписали: Українська Асоціація Маркетингу, Всеукраїнська рекламна коаліція, Спілка рекламістів України, Міжнародна асоціація маркетингових ініціатив, Індустріальний телевізійний комітет, Інститут ліберального суспільства, ВГО "Школа рівних можливостей", Центр гендерно-правової освіти, Жіночий консорціум України, низка інших організацій. Для підписантів дотримання Стандарту є обов'язковим. 

Для довідки

Секси́зм (англ. sexism, від лат. sexus — стать) — світогляд, в якому стверджується нерівне становище і різні права статей. Може виявлятися у формі ненависті, недооцінки або упередження по відношенню до представників відповідної статі в цілому (мізогінія або мізандрія) або стереотипізацією суджень по відношенню до представників відповідної статі. Домінування жінок — матріархат. Домінування чоловіків — патріархат.

Людина, що дотримується ідеології сексизму, називається сексистом.

Наслідком сексизму є статева дискримінація — дискримінація людини за ознакою статі чи гендерної ідентичності. У суспільстві може бути представлений у вигляді системи стереотипів, офіційно закріплених положень або навіть ідеології.

В Україні шляхом співпраці маркетологів-практиків і науковців з представниками гендерних організацій було створено Індустріальний гендерний комітет з реклами. Важливим результатом діяльності комітету в 2015 році стало проведення першого етапу всеукраїнського моніторингу зовнішньої реклами на предмет виявлення реклами з ознаками сексизму. Наступний крок — домогтися припинення рекламних кампаній, які є дискримінаційними, принижують людську гідність за ознакою статі.