strategico.uam@gmail.com
+380 50 312 1208
+380 63 776 7766

УКРАЇНСЬКА АСОЦІАЦІЯ МАРКЕТИНГУ

Рівненська обласна організація

STRATEGICO: Стратегічні комунікації

Вапнякова галузь: підсумки року, очікування та перспективи

Вапнякова галузь: підсумки року, очікування та перспективи

Вапнякова галузь: підсумки року, очікування та перспективи

24 травня 2019 року у Києві відбулася бізнес-конференція Української асоціації вапняної промисловості (УАВП) на тему: «Вапнякова галузь. Галузевий аспект споживання вапнякової продукції».

У заході взяли участь близько 80 учасників, які представляли 40 підприємств та організацій різних галузей. Серед них – видобувачі вапняків і виробники вапна, представники металургійної галузі, постачальники ьники спеціалізованої техніки, виробники будівельних матеріалів, логістичні компанії.

Зокрема, учасниками конференції стали представники найбільших вапнякових кар’єрів країни: Новотроїцьке РУ, ПрАТ «Тернопільський кар'єр» та групи компаній Гірничодобувна промисловість, а також інші учасники вапнякового ринку. Виробників вапна представляли лідери ринку група «Укрспецизвесть», Дніпровський завод будівельних матеріалів та інші підприємства. Металургійна галузь була представлена підприємствами Запоріжсталь, ДМК та ТОВ «МЗ «Дніпросталь» (група Інтерпайп). В конференції взяли участь представники найбільших в світі компаній вапняної галузі, зокрема LHOIST та SMA Mineral AS.

Конференцію відкрив президент УАВП Михайло Корилкевич, який анонсував основні заходи на 2019 рік та представив нових членів асоціації: ТОВ «Ферромет-1» та ПАТ «Запоріжсталь». Важливим елементом стратегії УАВП є співпраця з іншими галузевими асоціаціями для вирішення складних і масштабних питань. Це, зокрема, Укрметалургпром, Укрцемент, Український логістичний альянс, Українська асоціація маркетингу; представники кожної з цих асоціацій були присутні на конференції. Спільні дії передбачені, передусім, за такими напрямками: проблеми залізничних перевезень, регулювання викидів, захист внутрішнього ринку, екологічні питання та ін.

Пйотр Біскуп, керівник відділення Центральна/Східна Європа найбільшого в світі виробника вапняку компанії LHOIST розповів про досвід діяльності міжгалузевих об’єднань в Польщі, зокрема, про Польський форум споживачів газу та електроенергії.

Виконавчий директор УАВП Роман Гладуненко у доповіді про стан і тенденції розвитку галузей добування вапняку та виробництва вапна спрогнозував незначне зростання ринків у поточному році (до +5%).

Серед тенденцій було відзначено зростання імпорту в абсолютних та відносних значеннях, призупинення суттєвого збільшення виробництва у лідерів та припинення діяльності деяких невеликих кар’єрів, що в цілому спонукатиме до зростання цін, «підтягування» їх до рівня імпортних.

Зростанню цін сприятиме й очікуване зростання вартості залізничних відвантажень. Для споживачів вже сьогодні у кінцевій ціні товару практично дві третіх складає вартість доставки, продовження ж зростання вартості перевезень наближатиме вартість вітчизняного продукту до рівня імпорту.

Таким чином, зростання цін залізничних перевезень запускає системну проблему: вітчизняні виробники вапнякової продукції не можуть адекватно до собівартості збільшувати вартість своєї продукції. При цьому споживачі отримуватимуть вапнякову продукцію на рівні цін імпортних поставок, а користь від цього отримує тільки логістична компанія.

У цій ситуації одним з необхідних шляхів розвитку вапнякової галузі повинен стати пошук і розвиток альтернативних сфер використання продукції, зокрема, для очищення викидів та в сільгоспвиробництві.

Експерт УАВП Максим Швець представив результати проекту впровадження системи моніторингу та звітності викидів парникових газів в Україні. Загалом, темпи реалізації цього проекту є досить низькими, і про перехід до введення системи торгівлі квотами можна говорити тільки в перспективі близько п’яти років.

Віцепрезидент Української асоціації маркетингу Олександр Гладунов представив методику визначення вартості бренду сировинних компаній на прикладі рейтингування брендів вапняної галузі України. Таке дослідження проводиться у вапняній галузі вперше і, в разі системного використання, має перспективи стати важливим інструментом оцінювання для учасників ринку. Адже відповідно до методики, вартість бренду є певною проекцією загальної вартості компанії.

БРЕНД ВЛАСНИК ВАРТІСТЬ, тис. грн
НОВОТРОЇЦЬКЕ РУДОУПРАВЛІННЯ ПрАТ "Новотроїцьке РУ" 123500
ГІРНИЧОДОБУВНА ПРОМИСЛОВІСТЬ ТзОВ ВК "Гірничодобувна промисловість" 95000
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ КАР'ЄР ПрАТ "Тернопільський кар'єр" 63000
УКРСПЕЦИЗВЕСТЬ ТзОВ "УСП" 36000
М-КВАДРО ТзОВ "М-Квадро" 24000
ДЗБМ ТзОВ "Дніпровський завод будівельних матеріалів" 20000
GALVAPNO ТзОВ "Галичина-Вапно" 10500
VITSTEN ПП "Білий камінь" 7000
ГІПСОВИК ПАТ "Гіпсовик" 6000
ЛВСП ТзОВ "Любомирське вапняно-силікатне підприємство" 5400
ПЗБМ ТзОВ "Підвисоцький завод будівельних матеріалів" 4800
ALECO ТзОВ "Алеко" 3500
СМИЗ ПрАТ "Слов'янський крейдовапняний завод" 3500

Вартість брендів підприємств вапняної галузі України. Джерело: АГ «Стратегіко»


Керівник спеціалізованого кадрового агентства УАВП Людмила Головчицька поділилася загальною оцінкою ринку трудових ресурсів та на прикладі реалізованих кейсів показала досвід кадрового агентства асоціації у якісному закритті вакансій саме профільної галузі. Найбільш запитуваними у галузі вапняної промисловості є такі фахівці: гірничий інженер, головний інженер, головний енергетик, начальник цеху, машиніст екскаватора, диспетчер.

Катерина Весельська поділилася досвідом впровадження lean-менеджменту на підприємстві ПрАТ «Тернопільський кар’єр». Ця управлінська методика, створена компанією Toyota, орієнтована на ощадливе виробництво та передбачає залучення у процес оптимізації бізнесу кожного співробітника і максимальну орієнтацію на споживача. Lean-мислення при організації виробництва та процесів надання послуг дозволяє створювати максимальну цінність для клієнта, використовуючи при цьому мінімальну кількість ресурсів, часу, енергії та зусиль. Впровадження Lean-підходу передбачає покращення процесів, за допомогою яких створюються й постачаються клієнту продукти і послуги, розвиток людей та надання їм можливостей діяти шляхом використання методів вирішення проблем і наставництва, розвиток лідерів і розвиток виробничої системи. Lean-мислення та впровадження Lean-підходів дозволяє організаціям бути одночасно інноваційними й конкурентоспроможними, що надає можливість здобути стійкість до змін внутрішнього і зовнішнього середовища. Результати застосування lean-менеджменту на Тернопільському кар’єрі: зростання продуктивності на 15%, зменшення простоїв на 20%, зменшення непланових простоїв на окремих вузлах на 99%.

Друга частина конференції складалася з двох тематичних панельних дискусій.

Дискусія з питань залізничних перевезень стала найбільш гострою частиною конференції. Перший заступник начальника Департаменту комерційної роботи АТ “Укрзалізниця” Іван Xор'яков розповів про останні нововведення на залізниці, серед яких – новий порядок та обрахунок вартості використання вагонів, усереднення тарифів по класності, перспективи впровадження офісу ключових клієнтів, питання закриття неактивних станцій та ін.

Для більшості учасників конференції тема зростання залізничних тарифів та низька якість обслуговування клієнтів була дуже болісною, отож градус емоцій зростав.

Про можливість оптимізації роботи з залізницею навіть в таких складних умовах розказав Володимир Іващук, Голова правління Асоціації «Український логістичний альянс» (УЛА). Він зазначив, що в цей час триває пілотний проект Укрзалізниці та Тернопільського кар’єру на базі станції Максимівка. У результаті учасники проєкту планують отримати 1 млрд. гривень додаткового доходу.

Виконавчий директор УАВП Роман Гладуненко, перший заступник начальника департаменту комерційної роботи АТ “Укрзалізниця” Іван Xор'яков та голова правління асоціації «Український логістичний альянс» Володимир Іващук під час панельної дискусії

Під час наступної панельної дискусії представники провідних металургійних підприємств Діана Мордвинова (Дніпросталь), Альберт Жиляков (Запоріжсталь) та Віталій Горжій (ДМК) вказали на особливості застосування вапнякової продукції на металургійних підприємствах та існуючі вимоги до якості.

Представник цементної галузі Павло Бондарев, менеджер проектів з екології та технологій асоціації «Укрцемент», розповів про стан галузі та перспективи впровадження енергоефективних технологій, зокрема – про заміну вугілля паливом з твердих побутових відходів.


Олександр Гладунов, керівник аналітичної групи «Стратегіко»
Роман Гладуненко, виконавчий директор УАВП

ФОТОГАЛЕРЕЯ КОНФЕРЕНЦІЇ УАВП – 2019 :
https://www.facebook.com/ukrainian.lime.industry.association/