Ляшко і Солідарність – "зірки", Свобода – "дійна корова", Фронт змін та Громадянська позиція – "важкі діти", Батьківщина з Ударом – "собаки", а Правий сектор зник з поля зору – Результати місцевого соціологічного опитування


діаграма рейтинги партій ДубноНасправді ці всі нібито образливі слова: "собаки", "корови" і т.п. –  це зовсім не обрАзи, а цілком зрозумілий фахівцям з менеджменту і стратегії  сленг, який походить від класичної аналітичної моделі Бостонської консалтингової групи. Так, колеги, я усвідомлюю, що  накладати цю методику на результати дослідження електоральних симпатії може і не зовсім коректно, але все-таки, я спробую))

Отож, "зірки" - це… зірки. Радикальна партія є лідером симпатій виборців. 26%! Дас іст фантастіш! Олег Ляшко – молодець. Оскар в номінації "найкраща актриса року" переходить від відомо кого саме Олегу. І, здається, він ще не досяг межі електоральної результативності. Партію "Солідарність" теж розпирає рейтингом у розмірі 24%. Цілком пристойно. І це не рейтинг Петра Порошенка. Думаю, у нього особистий рейтинг суттєво більший. Але і для партії, яка виринула з пітьми виключно на президентському рейтингу, це дуже сильний результат. Хоча, як говорять філософи, все минає… І це мине.

За визначенням бостонських консультантів, "дійна корова" - це бізнес-одиниця, яка утримує суттєву частку ринку за умови несприятливої кон’юнктури. "Свободу" підтримують 6% виборців. Після травневого провалу Тягнибока (1,16%) липневий показник підтримки дарує партії певну надію на стабільність. Електоральне ядро "Свободи" збереглося, передусім, завдяки  чіткій ідеологічній позиції.

"Важкі діти". Ринок (патріотичний ентузіазм) зростає, а частка на цьому оптимістичному ринку незначна. Партію "Громадянська позиція" підтримує 6%. На виборах було теж близько 6%. Динаміка нульова. Фахівці з маркетингу і стратегій радять "важким дітям" додаткові інвестиції… Не обов’язково це гроші. Можливо, нові люди, нові ідеї, нові ініціативи… І "Фронт змін" повстав, типу, фенікс із попелу) Є шанс поборотися, ось лише халепа: всі "фронтовики" середньої районної ланки розбрелися вже по інших теплих політичних стайнях…

Чому їх назвали "собаками"? Зауважте, це не я їх так назвав, це бостонські розумаки… Бо собаки мають піти. В сенсі, їм дали копняка  і вони вилітають з ринку. Батьківщина – 2,7%... Sic transit gloria mundi. Тобто, у вільному перекладі – це клямка, себто капут. В номінації "Титанік року-2014", звісно, перемагає Партія регіонів… Але в 2015 році у Батьківщини в цій номінації конкурентів немає. "УДАР", на відміну від "Батьківщини",  міг би, теоретично, зманеврувати і обминути той айсберг, на який партія безповоротно мчить разом з "Батьківщиною". Але потрібен сильний керманич, а його не було і в кращі для "УДАРу" часи…

І насамкінець. КПУ скінчилася, "Сильна Україна" відмучилася, "Демальянс" так і лишиться в нашій пам’яті вічно-юним, не зіпсутим і не позбавленим політичної цноти…  Не дивує нульовий рейтинг ПР. Соціалісти своїми поділами і з’ясуваннями  відносин таки зуміли знищити своє електоральне ядро. Турбує інше – де грізний і суворий "Правий сектор"? Я розумію, що на війні, на видимому і невидимому фронтах… Але на полі електоральних симпатій Олег Ляшко його переграв. З рахунком 26:0. А це не мало, погодьтеся.

Методика дослідження. Дослідження проводилося у формі особистого інтерв’ю (face to face) з жорстко заданою структурою (анкета), кількість респондентів: 300 осіб. Похибка вибірки не перевищує 5,8%. Формування вибіркової сукупності здійснювалося згідно з двоступеневою репрезентативною вибіркою з квотним відбором за статтю та віком у відповідності до структури генеральної сукупності.  Інтерв’ю відбувалося в помешканнях респондентів, в м. Дубно.  Система контролю роботи інтерв’юерів: 100% анкет – контроль за логікою, 10% анкет – контроль дотримання маршрутних карт та вікової і статевої квоти. 

Польовий етап дослідження проведений 26-28 липня 2014 року. Дослідження проведене Рівненською обласною організацією Української Асоціації Маркетингу на замовлення Громадської експертної ради Дубенщини.

Олександр Гладунов, експерт Аналітичної групи "Стратегіко",

віце-президент ВГО "Українська Асоціація Маркетингу"